A Secret Weapon For دیابت کودک

Wiki Article

مصرف یک لیوان شربت عسل (آب ولرم + ۲ قاشق مرباخوری عسل) دوبار در روز یک‌بار صبح ناشتا و یک‌بار قبل از خواب.

رتینوپاتی دیابتی به رگهای خونی کوچک در شبکیه چشم آسیب می رساند که به دلیل افزایش سطح قند خون در طول زمان است. این می تواند باعث از بین رفتن تدریجی و دائمی بینایی شود.

برنج قهوه‌ای، جو دوسر، گندم، لوبیا و حبوبات به‌ خاطر داشتن کربوهیدرات پیچیده می‌توانند نشانه‌های بیماری را برطرف کنند.

همچنین نوع ۱ بیشتر کودکان و نوجوانان را مبتلا می‌کند اما نوع ۲ همدتا در بزرگسالان ایجاد می‌شود.

فوق تخصص غدد و متابولیسم بزرگسالان و کودکان ، متخصص در درمان عدم تعادل هورمون ها و اختلالات سیستم غدد درون ریز هستند و به بیماران دیابتی کمک می کنند بیماری خود را مدیریت کنند. افراد مبتلا به این بیماری همچنین ممکن است از تعدادی از ارائه دهندگان مراقبت های اولیه از جمله پزشکان خانواده یا پزشکان داخلی ، پزشکان طب طبیعی یا پزشکان پرستار مراقبت کنند. با بروز عوارض ، این بیماران غالباً با متخصصان دیگری از جمله متخصصان مغز و اعصاب ، متخصص گوارش ، چشم پزشکان ، متخصصان طب سوزنی ، جراحان و متخصصان قلب مشورت می کنند.

آنها همچنین باید داروهای خوراکی خود را به طور منظم مصرف کنند. رعایت این توصیه ها ممکن است دشوار باشد و ممکن است کمک پزشک ، متخصص تغذیه ، مربی دیابت ، مربی بهداشت یا پزشک یکپارچه پزشکی مفید باشد. اگر می خواهید از مصرف دارو خودداری کنید ، با متخصصان بهداشتی که در مورد داروی سبک زندگی آگاهی دارند و می توانند به شما کمک کنند درک کنید چگونه تغییرات را در زندگی خود جای دهید ، کار کنید.

برای افرادی که می خواهند از مصرف مواد مخدر اجتناب کنند ، رویکرد تهاجمی به برنامه های غذایی سالم و تغییر سبک زندگی یک گزینه است. این آسان نیست ، اما اگر کسی بسیار متعهد و با انگیزه باشد ، تغییر سبک زندگی می تواند برای حفظ سطح قند خون سالم و کاهش وزن کافی باشد.

آنها یا از یک سرنگ یا یک پمپ استفاده می کنند و در نهایت می توانند این کار را خودشان با کمک شما انجام دهند.

به عنوان مثال ، باید کمبودهای تغذیه ای اصلاح شود ، ممکن است بیماری قلبی یا کلیوی نیاز به درمان داشته باشد و بینایی باید از نظر مشکلات چشمی مانند رتینوپاتی دیابتی بررسی شود.

سید اسلام کریمی گفت: ۱۴۰۲/۰۸/۲۵ در ۷:۴۸ ب٫ظ سلام دکتر جان من دیابت نوع دو دارم تکرار ادرار دارم و کلیه هام زیاد درد میگیره و قندم که بالا می‌رود گلوم مثل بغض میگیره دارو زیپ مت ۵۰و۵۰۰استفاده میکنم و آتورواستاتین ۲۰همیشه درد دارم

نرخ ابتلای زنان و مردان به دیابت نوع دو تقریبا یکسان است، اما میزان شیوع آن در برخی نژادها و قوم‌ها بالاتر است. ابتلا به دیابت تیپ ۲ و علائم دیابت در زنان باعث شده که ریسک بیماری قلبی که شایع‌ترین عارضه دیابت محسوب می‌شود چهار برابر بیشتر شود در حالی‌ که این میزان علائم دیابت در مردان مبتلا دو برابر است.

دیابت نوع دو در کودکان هم وجود دارد؟ دیابت تیپ ۲ در کودکان نوعی بیماری مزمن محسوب می‌شود که روی نحوه فرآوری قند برای تامین سوخت‌وساز بدن کودک تاثیر می‌گذارد. اگر دیابت در کودکان درمان نشود باعث جمع شدن قند در جریان خون دیابت کودک شده و عوارض و عواقب جدی و خطرناکی در بلندمدت برای کودک به ‌دنبال دارد.

انجام فعالیت‌های ورزشی به ‌صورت منظم جهت حفظ تناسب اندام و وزن مناسب

دیابت نوع ۲ (دیابت بزرگسالان یا دیابت غیروابسته به انسولین)، یکی از شایع‌ترین انواع دیابت بوده و حدود ۹۰ درصد بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهد. برخلاف دیابت نوع ۱، بدن در زمان ابتلا به دیابت نوع ۲ انسولین تولید می‌کند؛ اما یا میزان انسولین تولید شده توسط پانکراس کافی نبوده و یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند. زمانیکه انسولین کافی وجودنداشته باشد و یا بدن از انسولین استفاده نکند، گلوکز (قند) موجود در بدن، نمی‌تواند وارد سلولهای بدن شده و باعث جمع شدن گلوکز در بدن بشود و بدن را دچار مشکل و نارسایی نماید.

Report this wiki page